söndag 20 januari 2013

Ännu fler bokstöd och länktips






Från koreanska Zuny kommer fantastiskt fina, handsydda, tunga och unika bokstöd som går att använda som prydnader eller dörrstoppar om man vill. Jag har köpt dem till mina tre barn och är väldigt nöjd! Tror de kostade kring 400:- st. De finns att köpa i många internethandlar. Mängder av olika djur att välja mellan!












De här röda pilarna kostar 235:- på Designtorget. Så här skriver de på sin hemsida: "Pil är bokstödet som lurar ögat och går emot tyngdlagen! Med hjälp av två metallstöd som ställs innanför de två yttersta bokpärmarna, hålls pilarna upp på andra sidan och ger sken av att sväva i luften." Rätt tuffa, faktiskt!










Ännu fler barnsliga bokstöd! De här säljs på Babyfrog och kostar 449:- för ett par. Bokstöden kallas Skip Hop Zoo.











Om händelsevis min vän Ylva-Ti läser här, så vill jag tipsa om ett bokstöd med Tomas Tranströmer, vår nobelpristagare! På Rosa Hörnets hemsida hittar man bokstöd för 254:-, pulverlackerad metall. Det finns förstås en massa andra kulturpersonligheter förutom Tranströmer.






Åååå, om man älskar Harry Potter - som jag gör! - så vill man förstås ha de här svindyra bokstöden från Science fiction-bokhandeln. Hogwarts Expressen kostar "bara" 1.299:-...









För den elegante finns bokstöd i form av labradorer, gjutna i brons. Vad är väl 820:- för dessa pjäser? Hittade dem på Monomak på nätet.










Slutligen: ett tips! Gå in på amerikanska sajten www.justbookends.com så hittar du ett enormt sortiment av bokstöd i alla tänkbara utföranden. En riktig guldgruva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar