torsdag 14 december 2017

Det lilla Attefallshuset...



Jag skrev ju ett spydigt inlägg om alla små bagerier och caféer som tycks finnas på engelska strandpromenader och hur frekvent dessa förekommer i feelgoodböcker. Det tog mig ett tag att begripa att det inte var EN författare, utan minst TVÅ.




Jenny Colgan har sprutat ur sig böcker om caféer, bagerier och små mysiga affärer. Lucy Diamond verkar inte fullt så produktiv, kanske bara ett tiotal sockersöta böcker om "en natt i Italien", "hemligheten med lycka", "sommar med min syster" - och caféer på strandpromenader...




Nu har jag i alla fall vågat mig på en av dem: novellen - eller kortromanen kanske? - som ingår i QuickReads-serien. Ytterst simpel. Kommer inte att läsa fler böcker i serien eller av den författaren.

Är uppriktigt förvånad över att man kan tjäna pengar och bli känd författare på att skriva något så enkelt. Funderar på om jag skulle knåpa ihop en serie om "Det lilla Attefallshuset" följt av "Sommarlov i det lilla Attefallshuset" och "Vi firar jul i det lilla Attefallshuset".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar