måndag 21 januari 2019

En femtedels miljon, imponerande!


Inte så tokigt, va?

Egentligen kan man ju knappast mäta bloggens framgång i antalet sidvisningar. Det intressanta (för förlagen) är ju hur lång tid det tagit att skramla ihop tvåhundratusen sidvisningar - är det från 2003 eller från förra sommaren? Det har förstås avgörande betydelse.

För mig spelar det dock ingen som helst roll. Jag är mest bara lycklig och fascinerad över att det överhuvudtaget finns folk som vill gå in och läsa på bloggen så pass frekvent och uthålligt.

2015, 2016, 2017 och 2018 - drygt fyra år är det sedan jag bestämde mig för att inte bara lägga in ett kilometerlångt inlägg varannan vecka, utan faktiskt satsa på en mer aktiv närvaro på bloggen. Skriva oftare, skriva kortare, surfa runt mer, kommentera andras bloggar, engagera mig. De första åren jag skrev tillförde inte så mycket för läsarna skulle jag tro.

Tack alla fina läsare och bokbloggarvänner för att ni håller liv i Boktanken!

7 kommentarer:

  1. Tack själv för att du skriver och håller bloggen igång :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju bara kul! Jag tänker inte låta det här bli en "måste"-grej, utan det ska vara roligt :-D

      Radera
  2. Klart 200 000 visningar är värt att uppmärksamma! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är det fantastiskt med internet, att man kan nå så många människor som man aldrig har träffat?

      Radera