onsdag 22 april 2020

Sibylla allmänestetiska läroverk


Anna Ahlund blev ju enormt uppmärksammad för "Du, bara" (2017). Hon har även skrivit flera andra böcker som fått väldigt fin kritik och blivit omtalade. Jag har dock inte läst en enda bok av henne - mest kanske för att ungdomsböcker inte är det första jag slänger mig över - så jag hade ingen aning om att hon snart skulle utkomma med en ny roman. 

Någon har i alla fall gjort sig ett enormt besvär med att slå in hennes nya "Ganska nära sanningen" i dubbelt silkespapper, rosa presentband och små tillhörande knappar. Väldigt ambitiöst. Förlaget har skickat ett recensions-ex till mig, helt otippat, för min blogg är väl kanske inte känd (om den ens ÄR känd för något...) för att skriva om litteratur för unga vuxna särskilt ofta.

Ska i alla fall bli väldigt roligt att läsa den här. Normbrytande, står det i varenda presentation och förhandsglimt som jag sett. Det kan ju vara uppfriskande! Och ett läroverk med esteter passar mig alldeles utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar