tisdag 12 maj 2015

Fler puffar för trevliga bloggar

Ytterligare några bokbloggarfavoriter! Jag är inte ens säker på att de känner till Boktanken eller har den blekaste aning om att jag länkar till dem, men jag tycker det är lite skönt att vara hyfsat anonym på nätet och att låta andra vara detsamma.

I kommentarer dyker det ofta upp samma förnamn gång på gång så till slut lär jag mig ju att koppla ihop bloggarna och personerna bakom dem. Alltid roligt att få ett livstecken från läsarna!





Helena driver Ms Hisingen och jag gillar hennes blandning av tung och lätt litteratur, ungdomsböcker och vuxenromaner, svenskt och engelskt. Hon hinner läsa mycket mer än vad jag gör, men jag tror vi har rätt lika smak när det gäller böcker.


Josefin driver Nobelprisprojektet och jag gillar att läsa hennes recensioner för hon är så sällsynt välformulerad och genomproffsig på något vis.


Malin driver Jag och mina böcker och jag gillar att det är en snygg blogg med underhållande inlägg som håller sig till ämnet (litteratur!). Sedan är det en annan femma att jag nästan aldrig läser de böcker hon tipsar om, men jag har helt enkelt inte fastnat för Young Adult eller fantasy eller långa serier. Tur nog finns det en hel del annat i bloggen också.


Carolina driver Romeo and Juliet och jag gillar hennes snygga upplägg av bloggen, precis i min smak: tydliga ingångar som berättar om titel och originaltitel, författare, utgivningsår, antal sidor, den första meningen, hennes betyg på boken och mycket mer. Överskådligt, trevligt och välskrivet!

Fler följer vid tillfälle. Nu måste jag ägna mig åt betalt arbete istället för detta icke inkomstbringande nöje.
//Joelinda

2 kommentarer:

  1. Tack så hemskt mycket! Du anar inte, det här gjorde min dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, Malin! Ibland kan det ju vara så: en kommentar från en granne, en främling på pendeltåget, en kassörska på stormarknaden, vad som helst som plötsligt lyser upp ens dag när man behövde det :-)

      Radera