måndag 11 februari 2019

Quick Reads är fantastiska!


Jag har en liten samling av Quick Reads, det har jag berättat för er förut. Det är noveller utgivna av ett engelskt förlag, på enkelt språk. Väldigt lättlästa! Jag begrep inte det där med att de är speciellt skrivna och utgivna för att vara läsfrämjande, utan trodde att "quick" syftade på att det var korta historier som gick snabbt att läsa.

Hur som helst är det bra historier som håller hög kvalitet - och i Storbritannien har de blivit enormt uppskattade.

Idag läste jag inne på Boktugg om hur feelgoodförfattaren Jojo Moyes klivit in och räddat projektet "Quick Reads" från nedläggning genom att investera motsvarande 4,2 miljoner kronor. Läs gärna deras artikel, den är riktigt intressant.

Jag gillar idén med att låta bästsäljande, duktiga, välkända författare knåpa ihop actionfyllda, lättlästa historier som sedan säljs till allmänheten men även delas ut gratis till många vuxna som annars aldrig skulle läsa.

2 kommentarer: