onsdag 9 december 2015

Vilken läsplatta ska man välja?


Jippie, "bara" tretusentvåhundra kronor för denna läsplatta! 

Jag läser bara pappersböcker. De stora förlagen skickar inga recensions-ex till mig, för de vill helst inte skicka en pappersbok utan en e-bok istället. (Man skulle tro att det tvärtom var de små fattiga förlagen som höll hårt i böckerna, men så verkar det inte vara...) Dessutom påstår min mamma att det är himla smidigt med en läsplatta och att hon tankar ner böcker från biblioteket (som jag fattar det så kan man göra det via nätet).

Men vilken djungel det är! Jag funderar på vilken läsplatta som är bäst.
Amazon har en egen som heter Kindle.
Adlibris har en egen som heter Letto.
Jag hittar också en som heter Kobo och en som heter Tolino.
En som heter Iriver - är den något att ha?

Jag vill att läsplattan ska vara lätt och smidig rent fysiskt, enkel att hantera samt förstås att läsbarheten är god så man inte blir trött i ögonen.

Vad har ni andra - och varför valde ni som ni gjorde, och är ni nöjda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar