onsdag 15 november 2017

Fin bokfrukost!


Jag blev åter igen bjuden på Bonnierförlagens bokfrukost i centrala Stockholm och det var lika bra som förra gången: en väldigt god frukost, trevligt bemötande, påläst moderator (Jenny Strömstedt) och intressanta författare.

Det som var gemensamt för författarna var väl dels att det handlade mycket om att de ville berätta sin egen historia och dels att bearbeta något svårt.

Exempelvis Anna Hage som berättade om hur hon som 17-åring bevittnade mordet på Olof Palme. Serieskaparen Anna Åhlund som ritade och berättade om otrohet. Småbarnsmamman Carolina Setterwall som berättade om hur hennes (vad de trodde) kärnfriske make en morgon låg död i sängen. Ultralöparen Kristina Paltén hade inget sånt sorgligt att berätta, utan snarare tvärtom: hur hon sprungit igenom hela Iran (tror jag?) och hur vänligt hon blivit bemött.

Många spännande böcker under våren! Jag såg Eva på Boktokig där, men var det fler bloggare som var på bokfrukosten imorse?

3 kommentarer:

  1. Ja, genom Iran sprang hon! Vilken tur att där fanns någon som hade något positivt att berätta också, så att det inte bara blev gråtfest av den där frukosten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mathias Dahlgren var också där och berättade (oerhört löst och ostrukturerat) om vegetarisk mat apropå en kokbok med recept från hans lyxkrog. Och så var det en barnboksförfattare också, som inte lät det minsta intressant utan fick mig att tänka på egenutgivning...

      Radera
  2. Jag var också där! Skrev ett inlägg på min bokblogg: http://www.bokbesatt.se/2017/bonnier-bokfrukost-hosten-2017

    Kram

    SvaraRadera