fredag 12 oktober 2018

Hur hinner du blogga, Bloggbohemen?


Jag har fått ett svar från BLOGGBOHEMEN, där jag känner igen mig i mycket. Så här lyder det:

Skriver du ensam eller tillsammans med andra i något bloggkollektiv?
Jag skriver ensam och har alltid gjort det. Trivs bäst med det.

Har du en plan för hur ofta du ska skriva på bokbloggen - och lyckas du uppnå det målet?
Den enda plan jag numera har är att skriva om den utlästa boken samma dag eller möjligen dagen efter. Det funkar ofta, men på senaste tiden har det blivit mer att jag skriver blogginläggen på helgen.

Tidigare har jag haft perioder då jag deltagit i olika typer av veckovist återkommande bloggaktiviteter som andra bloggare initierat, men orken finns inte riktigt längre. Tyvärr. Bloggen blir ju roligare om det är mer variation, så det är lite synd.

Fyller du ut med stafettutmaningar, tävlingar, enkäter osv - eller fokuserar du på recensioner och tyckanden om böcker?
Se ovan. Besvarar enkäter lite då och då.

Har du ett heltidsjobb eller något annat som tar mycket tid av din dag?
Jag jobbar heltid i ett yrke som är väldigt människo- och kontaktintensivt, vilket är både roligt och ibland lite uttröttande. Men mest roligt! Min arbetsplats skall tyvärr lägga ner så vi befinner oss nu i nedläggningsfasen.

De senaste åren har det varit väldigt många förändringar i mitt liv, med flyttar hit och dit till både nya och gamla bostadsorter, nya jobb med allt vad det innebär särskilt då flera av yrkesrollerna varit helt nya, men också en del förändringar privat. Allt det har väl gjort att bloggen inte fått högsta prioritet då vardagen och livet i stort liksom ska orkas med. Det har också påverkat vad jag läser och hur mycket jag läser.

Periodvis kan jag kan mig stressad över att jag inte prioriterar bloggen, men ännu mer stressad blir jag av att ha många olästa rec.ex hemma. Därför har jag medvetet skurit ner på antal rec.ex jag vill ta emot. Jag vill läsa dem inom något så när rimlig tid, men ändå känna mig fri att läsa det jag har lust till för stunden.

På sistone har jag funderat en del över om bloggen tar mer energi än vad den ger, men jag är nog inte redo att släppa den än. Även om den just nu blir lite satt på undantag medan jag försöker landa i livet och hitta den riktiga läslusten och det riktiga läsflytet igen.

--

Tack för ditt svar, hoppas det blir lite lugnare i ditt liv så du orkar fortsätta med din fina blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar