måndag 20 juni 2016

Rädda boken från sand på stranden

Kanske ett tips för en regnig sommardag: att göra ett eget bokomslag? Jag ser framför mig ett snyggt gjort av möbeltyg. Andra människor är lite mer kreativa och gör sina bokomslag av miniatyrpåsar för apelsinskal och bikarbonat...


Här är 365 saker du kan slöjdas tips om hur man syr ett knöggligt, småfult och supercharmigt bokfodral i återanvändningens anda. Sofia Andersson heter kvinnan bakom denna kreativa skapelse. Extra kul att hon måttade åt en Sekwa-bok, tycker jag, för de är både fina och läsvärda.



Ett väldans snyggt bokomslag - lite mer så som jag nog hade tänkt mig när jag började googla på detta - är beskrivet av Karin på bloggen karinottilia. Där finns steg-för-steg-anvisningar att följa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar