söndag 8 januari 2017

Dags att fira - trots allt


Till min enorma glädje har jag helt sluppit de där massbesöken från det stora landet i öster här på bloggen de senaste veckorna. Tjohoo! Lika plötsligt som de kom, försvann de.

Det innebär att nu när det mestadels är svenskar som läser här, känner jag mig lite mer motiverad att fira det kommande 100.000-besökare-strecket senare i vinter. (Missförstå mig rätt: det är verkligen inte så att bara svenskar får läsa här, men jag uppskattar ju om det inte kommer tvåhundra besökare om dagen från det där riket med kyrilliska bokstäver - de lär knappast surfa hit för att läsa mina boktips.)

Nu får vi se vad jag kan hitta på... Fler bokmärken, kanske?


7 kommentarer:

  1. bokmärken är bättre än hundöron

    SvaraRadera
  2. Jag "drabbas" också av de där från öster med jämna mellanrum. Undrar vad det beror på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla trist. Jag vill ju att besökssiffrorna ska skildra det verkliga antalet läsare, inte någon robot i ett annat land... Men kanske är det som någon föreslog när jag skrev om det tidigare, att de helt enkelt vill att man ska klicka på alla oseriösa länkar som visar sig ha skickat hit trafik? Det ska man alltså INTE göra.

      Radera
  3. Även jag har i omgångar drabbats av massiv anstormning ifrån öster. Försöker räkna bort de när jag stämmer av statistiken. Förstår inte riktigt hur de hittar till min lilla blogg bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man undrar ju... Men det är väl samma sorts människor som skickar spam till ens mejlkonto, förmodar jag. Såna som på vinst och förlust terroriserar nätet och hoppas lura någon stackare att klicka sig in på fel sida, kontakta fel människa, lämna ut sina bankkontokoder eller vad det kan vara.

      Radera
  4. Så fina bokmärken! <3 Sån vill man ju ha, får bestämt hålla koll här framöver. :) NSA och ryssarnas motsvarighet verkar vara igång för högtryck fortfarande. På bara en dag 250 visn från staterna och dubbelt så många från rus hos mig idag. Knasigt, och lite läskigt om man tänker i det stora hela - förbi ens egna fjuttiga bokblogg - vad det betyder. Man ska väl inte tänka alltför mycket, förstås. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tänker väldigt lika, du och jag...

      Radera