måndag 3 oktober 2016

Hur man inte missar nya inlägg



Elin på bloggen Teknifik skriver alldeles utmärkt bra om hur man följer sina favoritbloggar och ser till att inte missa nya inlägg. Riktigt bra, tydligt och enkelt beskrivet!

Efter att Google/Blogger/Blogspot slängde bort såväl min egen som många andras listor med favoritbloggarna har jag försökt återskapa en lista med de adresser jag brukar gå in på. Men nej.

Dels påstår sökmotorn att länkarna inte är korrekta (sinnessjukt dumt eftersom jag kopierat dem rakt av från bloggarnas sidor) så man måste gå via Google.

Dels får jag inte längre veta när någon har skrivit ett nytt inlägg. Jag kan alltså gå in på Lyrans blogg tio gånger en måndag för att se att hon ännu inte lagt in veckans tematrio - och jag kan gå in en gång om dagen på Kulturkollos blogg för att bara inse att de hunnit skriva flera inlägg den dagen. Förut hamnade de senast ändrade bloggarna automatiskt högst upp i listan.

Kolla gärna på Elins tydliga sammanställning av hur man håller koll på sina favoritbloggar! Slutsatsen som åtminstone JAG drar är att jag borde lära mig mer om Bloglovin´. Som det är nu, så blir jag tokig på att jag inte enkelt kan se vilka bloggar som uppdaterat - och jag misstänker att många missar mina egna, nya inlägg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar