torsdag 20 oktober 2016

Konferencier som pratar lite långsammare...


Niklas Strömstedt. Foto: Mattias Edvall

Förra året fick vi lyssna på höghastighetspratande Daniel Sjölin när det var dags för Augustprisnomineringarna. I år är det Niklas Strömstedt (mystiskt avbildad på ovanstående skumt retuscherade bild...). Om jag inte missminner mig helt så är han en person som pratar ganska långsamt, tack och lov!

Jag är rätt glad åt att se att mina medbloggerskor har lika svårt som jag själv har att gissa vilka som ska nomineras nu på måndag. Jag menar, hur ska man kunna ha en susning?! 

Även om man läser kultursidorna och kollar på Babel och försöker spana i bokhandlar så är det ju stört omöjligt att ha koll på alla böcker som ges ut - och sedan spekulera i vad jurygrupperna har ansett vara det bästa. Etthundrafemtio böcker skickades in till "min" kategori, fackböckerna. 

Ska bli så roligt att gå på nomineringseventet på måndag och få se alla duktiga författare - och en Niklas Strömstedt som antagligen ser mycket mindre märklig - och mera mänsklig - ut än han gör på bilden... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar