torsdag 15 juni 2017

Författare ombord på färjor?


Vad ÄR detta med Finlandsbåtar?! Förra året ville jag åka på en särskild kryssning för oss små egenföretagare och på en annan kryssning med deckarförfattare. Nu är det en kryssning som jag jättegärna skulle vilja åka på eftersom bland andra Katarina Wennstam, Majgull Axelsson och ett gäng andra supermegajättekända författare (i Sverige!) ska med och prata om böcker, författarskap och inspiration. Dagens Nyheter arrangerar, det kostar rätt mycket pengar men är snäppet billigare för oss prenumeranter.

Men varför i helskotta ska man åka båt varenda gång?

Jag är så sjösjuk så det är helt uteslutet för mig att följa med på såna här aktiviteter. Spelar ingen roll om jag så trycker i mig åksjuketabletter, resan är bara en plåga. Färjor är kräkframkallande. Jag hamnar alltid längst fram i fören och står som tjejen i Titanic och gulpar i mig frisk luft för att inte tuppa av.

Kan vi möjligen få en sån här fantastisk samling författare att samlas på någon av alla fina herrgårdar som det kryllar av i Sverige? Då skulle jag gladeligen följa med.

2 kommentarer:

  1. Haha! Ja, vem kom på idén med färjorna? Är det färjebolagen som varit så sluga och lobbat på förlagen?

    SvaraRadera