fredag 18 mars 2016

Sjörövarhjärta - ännu en recension


Nu har min lilla medbloggerska tyckt till om "Sjörövarhjärta" som jag recenserade tidigare. En mycket bra bok, tyckte jag, och den förtjänar större uppmärksamhet. Nessa verkar hålla med; hon har gett den 5 av 5 möjliga i betyg och kommer med både beröm och kritik i sin fina recension:

"Den var tråkig i början. Men sen blev den spännande. Sen sorglig. Sen bra. Den hade många olika känslor i sig. 

Den bytte huvudpersoner. Man visste inte riktigt vem som var huvudpersonen eller vilka. 

Att två tider var i samma tid var ganska förvirrande. Det fanns en låda som gjorde så att man kommer in i båda tiderna. Lådan var helt enkelt en portal till tiderna.

Om den var dålig eller bra i slutet får man nog bestämma själv. 
Den passar både för killar och tjejer. I 10-15-årsåldern kan man läsa den och samtidigt gilla boken."






Länk till boken på Adlibris: INBUNDEN.

2 kommentarer:

  1. En mycket fin recension din lilla medbloggerska har skrivit! Jag har ännu inte läst vad du tyckte om den men redan här väcks mitt intresse för att läsa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt att se vad någon i den åldersgruppen tycker! Nessa är en kompis dotter och hon får komplettera mig när jag läser barn- och ungdomsböcker. Jag tror Nessa nyss fyllde nio år (förlåt mig om jag har fel!); det är jättekul att hon vill hjälpa mig.

      Radera