torsdag 18 januari 2018

Dags att jag slutar gömma mig?!


Under fredagen kommer jag att berätta för ett gäng kompisar/affärsbekanta om bloggen - som jag hittills har hållit väldigt tyst om- på sin höjd hintat om. Bara ett fåtal känner till den. Inte ens mina släktingar och vänner vet om Boktanken, mer än bokklubbsväninnorna...

Lite läskigt att exponera sig så! Jag står visserligen för det jag skriver om böckerna, men tycker det är rätt skönt att gömma mig bakom ett luddigt alias och att inte länka bloggen till Facebook eller Instagram. Å andra sidan: hur hemskt är det inte att vara författare och få omdömen om sin bok?! Det är kanske dags att synas lite mer.

I alla fall: Välkomna hit, alla nya bokbloggsläsare! Hoppas ni tittar in även i fortsättningen. Om ni ber snällt så kan ni få varsitt hemmagjort bokmärke nästa gång vi ses.
//Mona alias Joelinda


9 kommentarer:

  1. Vad kul att du känner dig redo för det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte ett dugg redo, faktiskt :-) Men det är lite tvunget, eftersom jag ska ge mig in på detta med sociala medier lite mer genom mitt jobb. Då kan jag ju inte låtsas som att jag aldrig bloggat!

      Radera
  2. Svårt, det där! Jag pratar inte särskilt mycket om min blogg, men länkar emellanåt när det är ngt av eventuellt bredare intresse (nästan aldrig, men typ julkalendern) och vid det här laget är väl de mer vakna av min bekantskapskrets medvetna, om än inte särskilt aktivt deltagande... :)

    Jag är så himla glad för dina fina bokmärken fortfarande, min "lilla björn" håller just nu sidorna i en Margaret Atwood och Dumbledore från förra omgången markerar i första delen av Krig och fred som jag tyvärr blev tvungen att pausa lite pga bokklubbsbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt svårt att veta vad som är bäst i långa loppet. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att vara mer aktiv på alla möjliga sociala medier (har skaffat Instagram, wow!) eftersom det krävs för mitt arbete.

      Kul att du gillar bokmärkena! Jag har rätt många kvar, så du kan få något mer vid senare tillfälle.

      Radera
  3. Jag förstår dig precis! Jag är också väldigt privat på min blogg och instagram. Jag har berättat för min familj och vänner om bloggen men inte till kollegor. Ibland funderar jag på att visa lite mer av mig själv och vem jag är på bloggen men känner mig inte helt redo för det ännu....

    Fina bokmärken förresten :)

    SvaraRadera
  4. Din blogg skäms inte för sig, så berätta du!

    Fast jag brukar inte heller berätta om min blogg. Vet inte varför. Ämnet har väl inte kommit upp.

    SvaraRadera
  5. Min omgivning vet inte heller om att jag bloggar, så tycker att det är modigt av dig att berätta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det satt långt inne! :-)
      (Din blogg är för övrigt så himla fin, så du om någon borde ju berätta om ditt bokbloggande!)

      Radera