fredag 18 januari 2013

Bokstöd till prydnad i bokhyllan

De här lustiga och barnsliga bokställen heter Jabadabado Stjärna och Jabadabado Hjärta och kostar 129:- på Jollyroom. Antar att de menar 129:- per par, inte per styck. Passar kanske bra i ett barnrum men själv skulle jag aldrig köpa dem.






























Det här söta paret med bokstöd heter Morph and Chas. De kostar 169:- på Roliga Prylar.

















De här två gillar jag! Dem skulle jag kunna ha - och min man skulle nog också gilla dem. De heter Portal och är rätt dyra, men vaddå, de lär inte gå sönder i första taget... Kostar hela 399:- paret på Roliga Prylar.














Skribent bokstöd från allas vårt IKEA är gjort av lövträ och kostar bara 49:-. Men i och för sig är det ju bara två korsade träpinnar, så det kanske inte är så konstigt. Man kan inte köpa den via nätet utan måste pallra sig iväg till ett IKEA-varuhus och följa deras snitslade bana i en timme eller så.













 Åååh, de här är ju helt underbara! Det fanns flera andra också: bland annat en hammarhaj som ses simma rakt igenom böckerna. Och en huvudlös ryttare. Och en tyrannosaurus rex. Och en naken kvinna i duschen på ena sidan, en man med kniv på den andra...

Här är ett vikingaskepp som jag tycker var fantastiskt fint, en tjurrusning och en man som försöker mörda en kvinna med en motorsåg.

Alla tre och många fler finns att köpa på Etsy. De är från något som heter Knob Creek Metal Arts och kostar 47 dollar. Gå in och kolla! Jag skulle vilja ha de flesta.




House of Hedda har jag handlat från och de är trevliga och seriösa. Dessa ugglebokstöd skulle väl passa bra i bokhyllan? De kostar 235:-. Lite gotisk skräck över dem, eller hur?














Om man vill verka både intellektuell, klassiskt skolad och intresserad av formgivning så köper man dessa bokstöd i gjutjärn, design Estrid Ericson, som säljs på Svenskt Tenn för enbart 2.400:-. Jo, du läste rätt. Bokstöden heter naturligtvis Alfa och Omega och finns även i svart.











Vilken bedårande uggla! Å, den här gillar jag. Finns att köpa på Åhléns och kostar ynka 69:-.


















Fler kommer, bland annat bilder på de fina djuren man kan köpa från koreanska Züni.
//Joelinda

P.S. Så jädrans typiskt. Just när jag pysslar med det här inlägget så ser jag av en slump att andra bokbloggare har skrivit exakt om samma ämne nu ikväll. Surt. Nu verkar jag ju som en copycat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar