torsdag 22 februari 2018

Om ni undrar...

...varför det är stendött här inne (om man jämför med alla andra duktiga bokbloggare, vill säga!) så beror det på en gigantisk arbetsbörda som inte tillåter mycket läsande alls. Men kul har jag! Tre nya loggor till tre nya företag bara sedan jag skrev sist.

I bokhyllan ligger just nu:


Det sjunde rummet - en bok som jag snabbläser (läser snabbt de få gånger jag hinner är väl en mer korrekt beskrivning...) och sedan ska lämna över till min medbloggerska Nessa, som är i passande åldersgrupp.


Sapiens - en bok som jag i min uppstressade hjärna fick för mig att bokklubbsvärdinnan valt till nästa träff, men nej, såklart hade hon tagit en nyutkommen bok som bara finns som inbunden och som är utlånad på min bibbla... Jag får väl donera den här till maken, han har antagligen större behållning av den.



Pestens år - en historieskildring som jag fullkomligt längtat efter och nu frossar i innan jag somnar om kvällarna. Lysande!

Väldigt vad svarta alla omslagen är, ser jag nu. Och hemskheterna fortsätter, för den nyaste boken i min att-läsa-hög är nämligen en mordhistoria med en annorlunda twist:


Maestro - som något snille skickar ut som recensions-ex dagen innan man får recensera den. Ser mycket fram emot den här romanen, för jag tror den kan vara något i min smak!

I väntan på nya recensioner surfar jag runt och spanar in vad alla andra läser. Tänk vad många bra böcker som väntar!



2 kommentarer: