lördag 18 november 2017

Vuxen-Pixi: Rocky


Vuxen-Pixi x 6: Rocky
Författare: Martin Kellerman
Förlag: Kartago förlag, 2017

En jättefin liten box med sex stycken Pixi-böcker som innehåller färglagda serier med Rocky, på teman som "alkohol", "döden" och "naturen". Så himla fin! Passar perfekt i såna där paketkalendrar som ungar får varje dag fram till jul, om man har en tonåring hemma. Eller en annorlunda present till värdinnan när man är bortbjuden på glöggmingel, kanske?

Visserligen har jag läst många av serierna redan eftersom jag är en inbiten Rocky-fantast sedan något decennium tillbaka och äger flera av böckerna som getts ut (förutom att jag läser DN varje dag, där ju Rocky finns med), men det spelar ingen roll. En liten Rocky-bok sitter alltid bra!


Nästa år kommer Jan Stenmark ut med en box med Pixi-böcker. Ni vet han med de svart-vita eller bleknade fotona från 50-talet som har kompletterats med absurda och ganska galghumoristiska påståenden?

4 kommentarer:

  1. Jag blev jätteglad när det kom Pixi-böcker för vuxna! Köpte boxen med Nina Hemmingsson och läste i våras :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den boxen skulle jag vilja ha, gillar hennes serier även om de är lite sorgliga också.

      Radera
  2. Svar
    1. döden verkar intressant, svärdottern i branschen

      Radera