torsdag 25 juli 2019

Önskar en sträckläsningsbok


Grannens häst i hagen mellan deras hus och vårt.

Man kan ju få intrycket att jag knappt läser på sommaren, men det är inte sant. Jag läser just nu två böcker som jag sett fram emot mycket - men faktiskt inte är så imponerad av som jag trodde jag skulle bli:
Fredrik Sjöbergs "Den utbrände kronofogden som fann lyckan" och Alice Munros "Nära hem". Och så läser jag en liten bok till bokklubben också, men den berättar jag mer om en annan gång. Hade önskat att någon av dessa tre som ligger vid min säng skulle varit en sån där bladvändare som man bär med sig överallt och inte kan lägga ifrån sig - men nej.

2 kommentarer:

  1. Alltid lika trist när man blir besviken på böcker man sett fram emot. Hoppas att nästa bok blir just en bladvändare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar - och ursäkta förskräckligt sent svar! Jag lyckades ta slut på allt mitt internet (i mobilen)… så jag kunde inte gå in på bloggen.

      Radera