lördag 14 september 2019

Läsning som superkraft


Hittade den här gamla plastpåsen bland mina prylar; från Göteborgs stadsbibliotek. "Böcker var hans superkraft" står det.

Tänk vad många gånger det har hjälpt mig i livet, det att jag läser så mycket!

Jag har fått åtskilliga uppdrag bara för att kunderna fått klart för sig att jag läser mycket och kan hjälpa dem med deras texter. Jag skulle inte säga att böcker är min superkraft, eller ens att läsning eller litteratur är det. Men att något som är nöje, avkoppling och njutning för mig kan bidra till att jag får nya vänner (genom bloggen), nya uppdrag (som korrekturläsare och copywriter) och nya upplevelser (som Augustpriset, diverse release- och mingelfester, åtskilliga bokfrukostar och författarsamtal) - det är rätt fantastiskt.

Vårt eget bibliotek ger inte bort så här snygga plastpåsar men de har många bra grejer för sig. Nu har vi skrotat kvällarna för nyanlända-som-snackar-med-oss-infödda-över-en-kopp-kaffe men bibblan har många andra roliga temakvällar och projekt. Bra! Litteratur får gärna ta plats, läsning får gärna uppmuntras.

1 kommentar:

  1. verkligen en kraft - bibliotek tillhandahåller inte plastpåsar längre.

    SvaraRadera