söndag 14 februari 2016

Lightroom från början

Det har varit lite snålt med inlägg på bloggen den senaste veckan, vilket beror på att jag läser marshmallow-boken varje kväll och somnar under tiden, och vaknar av att den ramlar ner i ansiktet på mig och dunkar till läsglasögonen så de nästan trillar av.

Egentligen är det ju mycket intressant alltihop, men jag har nog inte varit i form för att läsa en faktabok full av referenser. Det blir inte mycket flyt i läsningen.

Parallellt så plöjer jag en bok som jag behöver lära mig innan och utan. Det är kul men rätt krävande, det också. En dyr och fin bok som jag tänker vara väldigt rädd om, men samtidigt använda som studiematerial: Adobe Lightroom CC från början av suveräne Mattias på Moderskeppet.


Så eftersom jag ska lägga in mina en miljon foton i Lightroom - har jag tänkt! - så måste jag först göra mig besväret att gå igenom alla mappar med jpg-filer och sortera hårt. Det tar tid. För en gångs skull har läsandet fått stå tillbaka, för bilderna är så roliga och tidskrävande att ägna sig åt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar