onsdag 20 september 2017

Boken rakt i huvudet


Jag har verkligen, verkligen sett fram emot att läsa "Yxmannen". Det är nästan omöjligt att inte suktas av det snygga omslaget i kombination med handlingen som utspelar sig i New Orleans för hundra år sedan.

Men vad är det med den här boken?! Jag har fått den i ansiktet TRE kvällar på raken nu. Det måste vara personligt rekord för mig, som alltid läser innan jag somnar men ytterst sällan somnar medan jag läser.

Fortsätter det på det här viset lär det dröja två veckor innan jag har något vettigt att blogga om.

4 kommentarer:

  1. Det är en sån där sak som jag skämtar om men som aldrig faktiskt hänt, har aldrig lyckats somna när jag läser en bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min lillebror och jag brukade driva hejdlöst med mamma för att hon somnade så där, liggandes på rygg med en bok som damp ner i ansiktet på henne. Vi tyckte det var jätteskoj och otroligt klantigt (som om mamma kunde rå för det, på något vis). Jag vet inte vad jag har drabbats av, för igårkväll hände det igen - fjärde kvällen i rad! Är det fel på mig eller är det fel på boken?!

      Radera
  2. Jag var inte helt säker på hur jag skulle tolka rubriken, men det var så alltså. Bokstavligt :) Det är ju egentligen inget bra betyg för boken, men jag hoppas att den inte är så dålig. Har den stående här som oläst... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt själv hur jag ska tolka hela situationen! Det här är inte likt mig; att somna medan jag läser. Och igår hände det IGEN, efter bara fyra sidor.

      Radera