söndag 6 januari 2019

Som att sälja isglass på Antarktis


Jag har just läst ut "Morden på Mörkö" - men jag får nog inte säga något om den än på ett par dagar, för jag misstänker att recensionsdatum är den 10 januari. 

Såg att eminenta Boktugg har låtit bokens författare Samuel Karlsson skriva ett gästinlägg om sin nya deckare. Mycket underhållande och jag misstänker att han har plågsamt rätt dessutom...

Läs HÄR om hur svårt det är att få en bok utgiven och hur ännu mycket svårare det sedan är att hitta en agent (de finns knappt i den verkliga världen) och därefter synas på Akademibokhandeln eller få sin förvirrade moster att läsa boken som hon köpt av en bara för att vara hygglig.

Heja Samuel, du har ju bevisligen lyckats stånga dig förbi åtskilliga av hindren du räknar upp! Inte för att jag tror att du hittar hit, men nu har åtminstone EN bloggare uppmärksammat din bok.

1 kommentar: