måndag 11 maj 2015

Puff på favvisar

Idag puffar jag på några av mina bokbloggarfavoriter! En del av dem har lagt in min blogg bland favoriter, en del har det inte. Några har överhuvudtaget inte en sån spalt med favoritbloggare. Mig kvittar det, alla kan inte gilla alla - och en del kanske inte har hittat hit eftersom jag är usel på att marknadsföra mig (vilket är tämligen ironiskt med tanke på mitt yrke).



Helen driver Midnatts Ord och jag gillar att hon mestadels håller sig till bokrecensioner (även om det just idag dök upp en kattunge i flödet!) och skriver på ett sätt som lockar mig till läsning trots att jag nästan aldrig har hört talas om böckerna hon tipsar om.


Linda driver Enligt O och jag gillar att hon - precis som hon utlovar i sin "programförklaring" - blandar all möjlig litteratur inom de mest skilda genrer. Dessutom skriver hon var och varannan dag, vilket gör bloggen levande.


Bea, Sara och Judit driver Beas bokhylla och jag gillar att de har en (mestadels, om man hoppar över listorna över vad de har läst den senaste månaden eller ska läsa den kommande månaden...) lättsam och givande blandning av tips, recensioner, fina omslag, roliga iakttagelser och en del annat.


Mrs Calloway driver A Room of My Own - men jag misstänker att hon heter något annat och att jag egentligen har sett hennes riktiga namn bland kommentarerna här på min egen blogg - och jag gillar hennes blogg för att man aldrig har den blekaste aning om vad man kommer att få läsa där: det är en otrolig massa böcker som nämns, inte alls bara nyutkomna, och riktigt spännande tips. Layouten ger mig lite huvudvärk, men det gör inget för sidan är så intressant.


Helena driver Fiktiviteter - och jag gillar den jättejättemycket men jag kan faktiskt nästan inte läsa den... Verkligen trist. Bloggen är mycket välskriven, genomtänkt, intresseväckande och snygg. Men typsnittet är så tunt att det spricker i staplarna och trots att jag har en stor skärm orkar jag sällan läsa inläggen; det är som att titta på sytrådstunna ljusgrå linjer mot en vit bakgrund... Synd, för det är en av de bästa bokbloggarna, i mitt tycke.

Fler följer vid tillfälle!
//Joelinda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar