söndag 29 maj 2016

Man borde inte lova bort sig på så mycket...


Jag utlovade ett inlägg om vilken bok jag borde skriva själv - men hinner inte. Och jag missar morgondagens Tematrio också. Och alla recensions-exen som jag inte hunnit öppna ens, än mindre läsa.

Och jobbet, JOBBET! Jag får hjärtinfarkt bara jag tänker på det. Det är inte alltid avundsvärt att vara egenföretagare.

Vad är det med maj månad, då man ska hinna med så förtvivlat många avslutningar, grillkvällar, bröllop och konfirmationer, dagispicknickar och skolgårdsstädningar, golf med jobbet och företagsträffar med mingel? Förutom att klippa gräsmattor och lägga i båtar, öppna upp sommarstugor och köpa skolavslutningskläder, fira mängder av födelsedagsbarn och tydligen även mödrar.

Maj som är en så vacker tid! När jag blir lite äldre ska jag
1) äntligen slippa allt som har med barn, dagis, skolor och studenter att göra
2) inte sitta i februari och planera in hundra grejer i maj, det är idioti! och
3) försöka ta ledigt för att njuta av den vackraste månaden.

Bloggen stänger ner en vecka, för nu ska den sönderstressade mamman åka iväg på klassresa och hålla reda på att inte någon tonåring slår ihjäl sig, drunknar, rymmer, ramlar ner från en klippa eller gör något annat dumt.

Jobbet hopar sig under tiden. Några böcker lär jag inte hinna läsa. Här är en bild istället! Ses om en vecka eller så.


4 kommentarer:

  1. Kom ihåg att andas! Och ha så kul på skolresan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det behövs lite peppning just nu...

      Radera
  2. Håller med, maj är en underbar månad, men intensiv... Ha kul på skolresan, är svinnet på elever mindre än 10 % så får det la räknas som godkänt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-D Men Helena?! Är inte du lärare? Där ser man, även lärare kan tydligen tycka det är okej om två elever i en högstadieklass försvinner på klassresan. Själv är jag mest nervös just nu för att inte hitta bilvägen till den förbenade färjan någonstans i Stockholms skärgård... Skulle inte förvåna mig ett dyft om jag hamnar i Norrlands inland istället.

      Radera