torsdag 8 oktober 2015

Böcker om krånglande relationer


Här kommer alltså en drös böcker som stått i faktahörnan av min bokhylla och dammat i ungefär 25 år. Nu är det färdigt med dem. Jag vill inte ha dem längre.

Jag tittar på försättsbladen i de sex böckerna och ser att jag antecknat att jag köpt fem av dem 1989-1992, ungefär samtidigt som jag flyttade ihop med min man. Jag har inte läst om en enda av dem efteråt, så de kan inte ha varit så matnyttiga.

Det här är böcker som jag inte gärna visar upp, för de indikerar ju att vi skulle ha ett problemfyllt förhållande där vi behöver hjälp att reda ut vår relation.Och så kan det ju vara. Eller inte. Det har inte med saken att göra egentligen.

Vad som räknas här är att jag inte gillar att böckerna står där i bokhyllan och ropar ut "Här är ett par som är otrogna, inte tänder på varann, har tröttnat på relationen, känner sig missförstådda och måste läsa terapeutiska böcker för att orka hålla ihop".
//Joelinda


3 kommentarer:

  1. Kan förstå att du slänger ut dem. Både för vad de kanske signalerar, men även för att jag läst dina recensioner ovan...

    SvaraRadera
  2. Kan förstå att du slänger ut dem. Både för vad de kanske signalerar, men även för att jag läst dina recensioner ovan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :-) Det känns som att jag nått fram med mitt budskap.

      Radera