torsdag 25 februari 2016

Varför googlar man på mossiga deckare?

Kan ni begripa vad man är ute efter när man googlar "mossig deckare"? Ungefär tio såna sökningar i veckan hamnar på min blogg! Helt komplett obegripligt. Jag har sett det en längre tid nu och jag fattar inte varför folk dirigeras hit - jag som knappt skriver om deckare, och definitivt inte om mossiga sådana.

Imorse var jag tvungen att själv googla för att se vilket inlägg jag hamnar på. Jodå, min blogg kommer nästan högst upp i sökmotorerna om man knappar in "mossig deckare" - och så hamnar man på en tematrio där jag berättar att jag tycker att visa kriminalromaner inte håller över tid. Exempelvis Scott Turows ohyggligt spännande "Misstänkt" som jag två decennier senare uppfattar som rätt... mossig.


I mitten av mars brukar mossan vara som finast och grönast. 

6 kommentarer:

  1. Hej! Jag vet inte varför man hamnar på din blogg, men däremot vet jag varför jag nyss googlade på just "mossig deckare"... :-) Jag fick det nämligen som nyckel i ett korsord. Och svaret blev Monk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, helt underbart! Tack snälla "okänd" för att du hjälpte till att lösa mysteriet :-)

      Radera
  2. Hej!
    Jag hamnade här av samma orsak dvs nyckel i korsord. Eftersom det såg fel ut tänkte jag inte läsa mer men fortsatte läsa och tänk jag fick hjälp med mitt korsord tros allt haha. Tack Unknown.
    Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt! Det är fortfarande ett av mina mest lästa inlägg och ett av de sökord som oftast dirigeras hit. Vecka ut och vecka in :-)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera