onsdag 11 mars 2020

Skogsnävan


Bokens titel: Skogsnävan
Författare: Karin Brunk Holmqvist
Uppläsare: Louise Raeder
Förlag: Storyside
Antal minuter: 24 min

Ursäkta, men det här hamnar på min bottenlista. Gubbig gubbe och tantig tant är gifta sedan hundra år tillbaka, pratar infantilt med varann och beter sig som om det inte vore 2000-tal utan snarare 1940. Vuxne sonen ska komma hem för att fira midsommar med föräldrarna och visa upp sin flickvän. Tyvärr är hon psykolog och stockholmare, vilket är ungefär det värsta man kan tänka sig.

Det här är en riktigt dålig novell där klichéer staplas på varann. Jag avhåller mig från att skriva mer, för sist jag gjorde en sån där riktig sågning blev jag själv närmast dekapiterad på sociala medier.

Det här är den andra boken jag läser av Karin Brunk Holmqvist. Jag kommer inte att läsa något mer, uppenbarligen är hon och jag på kollisionskurs. Hon har gett ut ett dussin romaner och sålt i stora upplagor så tydligen finns det många svenskar som gillar hennes böcker.

4 kommentarer:

  1. en mycket tacksam växt i trädgården med, finns många olika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skogsnävan i den här novellen används till en midsommarkrans.

      Radera
  2. Hon är på min svarta lista också! Förbaskad kiosklitteratur av billigaste och sämsta slaget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm-hmmm.instämmer. Jag gillade verkligen inte.

      Radera