onsdag 11 mars 2020

Små pikanta dråp


Bokens titel: Små pikanta dråp
Författare: Jussi Adler-Olsen
Uppläsare: Stefan Sauk
Originalets titel: Smaa pikante drab
Översättare: Helena Hansson
Förlag: Bonnier Audio
Antal minuter: 1 tim 48 min

Om mord någonsin är underhållning, så ska de vara på det här viset! Jag kom på mig själv med att sitta och flina fånigt under en stor del av lyssningen till "Små pikanta dråp", som utspelar sig i Danmark.

Lars har en tråkig fru, som överger honom för att hon i sin tur tycker att Lars är väldigt tråkig. Det tar honom hårt. Hon ska minsann få se att han inte är tråkig! Han tar sina sista sparpengar och går till en skönhetssalong, där man klipper hans hår, ger manikyr och fixar med hans ansikte så han blir förvandlad till en snygg karl med raggningspotential.

Men Lars är inte intresserad av att hitta en ny kvinna att leva med. Han är ute efter att hitta en kvinna som önskar sin make död - för dyra pengar... Snart ger sig Lars ut på en mordturné som är rent komisk, men mycket inkomstbringande.

Mitt omdöme: Det här var lättsamt, glatt, underhållande. Stefan Sauk läser väldigt bra och ger liv åt figurerna.

4 kommentarer:

  1. Noterat! Men den verkar bara finnas som ljudbok, eller så är mitt bibliotek dåligt uppdaterat?

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar boktitel! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hela boken är rätt dråp-lig...

      Radera