tisdag 15 mars 2016

Mitt mest lästa inlägg...

...är jag lite sur över. Det handlar nämligen om bokstöd.

Jag gillar bokstöd men jag säljer ju inga, så det är lite trist att folk inte hittar hit för att det är så sjukt snygga foton eller sanslöst välformulerade recensioner eller osedvanligt intressanta tankar som förmedlas.



Den mest lästa bokrecensionen alla kategorier under alla år är - glädjande nog! - den jag skrev om en alldeles fantastisk bok som gärna fler får läsa: Att hela de levande av Maylis de Kerangal. Den förtjänar alla läsare den kan få.


Den näst mest läst bokrecensionen är Genom dig av Lotta Lexén. Kanske lite förvånande, eftersom det var hennes första bok och man väl får kalla henne tämligen okänd? Eller så var det just det: folk undrade vem hon var och vad hon skrivit. 


Där ser man, att även debutanter som ger ut en bok på eget förlag kan nå ut till många hundra läsare (333 st, om man ska vara exakt) bara genom gerillamarknadsföring. Sånt intresserar mig en hel del, reklammakare som jag är.


Det mest lästa inlägget i mars i år är däremot det jag skrev om mitt lilla jubileumsjippo. Trots att så många har varit inne och kollat har jag fortfarande en bunt bokmärken kvar. Ska jag tolka det som att de är för fula? Eller att alla föredrar att vika in hundöron i sina böcker? Nåväl, ni som vill ha en liten present får fortfarande gärna skicka ett mejl.


Jag får väl avsluta med att visa ett bokstöd, eftersom det är så poppis. En sån här tiger från Zuny finns hemma hos oss. Jag gillar alla deras grejer, handsydda i skinn och stoppade med något tungt. 

2 kommentarer: