måndag 28 mars 2016

Påskspecial: Annandag påsks vakuum

Det är lite speciellt med annandagar, oavsett om de hör till julen eller påsken. De är de där dagarna då man inte förväntas klä upp sig, inte har gäster eller ska hälsa på släkten, inte har en endaste tradition att följa - och faktiskt inte ens behöver jobba.

Annandagar kan man ägna åt att lägga pussel (om man är jag, vill säga) eller vandra runt i gigantiska shoppinggallerior (om man är som majoriteten, känns det som).

Eller kanske en trevlig mix av nytta och nöje: dammsuga, köra några tvättmaskiner, handla en ny vårjacka och ändå hinna med att läsa böcker, gå en långpromenad och glo på datorn utan någon annan anledning än att det är trevligt.



En av mina absoluta favoriter: "Här bor Brynebrinks" om köphysteri och konsumtion.

Imorgon är det vanlig arbetsdag igen och jag måste försöka komma tillbaka in i vardagslunken efter några tuffa veckor av sorg, saknad och sjukdomar. Det är två veckor sedan jag lade in en bokrecension på bloggen men nu i veckan ska jag väl orka berätta lite om de böcker jag hunnit läsa.

2 kommentarer:

  1. Pussel är väldigt bra för mental nervarvning! Vi lägger en del kring jul och det är kanske det mest avstressande jag vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min absoluta favorit är Jan van Haasteren och hans underbara myller av människor.

      Radera