måndag 30 juli 2018

Bingobricka nr 8, 9 och 10


Bingobricka nr 8, 9 och 10 kommer här:

"En bok med vanliga kvinns" får representeras av Tjänarinnans berättelse, där helt vanliga moderna kvinnor tvingas in i en absurd men inte helt otänkbar situation.

"En bok med skolmiljö i" - där placerar jag De förlorade, som beskriver hur den intelligenta men väldigt udda högstadieeleven Adam råkar ut för hallucinationer i skolan och blir förlöjligad av klasskamrater och lärare.

"En bok om något smutsigt" är lite långsökt, men jag lägger in Fördelarna med en kollaps där, eftersom huvudpersonen lever i en vidrig ungkarlslya med odiskade tallrikar, lakan som aldrig tvättats och själv är så grisig att han får tvingas in i duschen av sin åldrige far...

Jag har alltså sex böcker kvar att läsa innan sommaren är slut, om jag ska pricka in alla rutorna. Men HUR hittar man en bok om något Brighton-likt? Ska jag tvingas läsa en av alla dessa "lilla caféet på stranden"-böckerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar