lördag 13 oktober 2018

Hur hinner du blogga, Hyllan?


Nästa enkätsvar kommer från HYLLAN (som jag tycker är en väldigt stilren, snygg blogg):

Skriver du ensam eller tillsammans med andra i något bloggkollektiv?
Jag har min egna blogg, hyllan, där jag skriver allting själv. Sen är jag också en av åtta i bloggkollektivet Kulturkollo där vi turas om att skriva inlägg.

Har du en plan för hur ofta du ska skriva på bokbloggen - och lyckas du uppnå det målet?
Nej, inte på min egna blogg. Den är totalt kravlös men följer ändå en viss plan i och med att jag recenserar allt jag läser. Jag brukar skriva 2-3 inlägg i veckan.

Fyller du ut med stafettutmaningar, tävlingar, enkäter osv - eller fokuserar du på recensioner och tyckanden om böcker?
Nej inte längre. Det är väldigt sällan jag gör något för utfyllnad.

Har du ett heltidsjobb eller något annat som tar mycket tid av din dag?
Jag har heltidsjobb, familj och hund, jobbar i perioder mer än heltid och dessutom lektörsläser jag manus vid sidan om allt annat. Fast allt annat är inte så mycket annat än jobbet och hunden egentligen. Det är vad man prioriterar.

Jag städar inte och håller på med hushållsarbete i onödan och jag tränar inte. Jag bloggar ibland på lunchen, ibland en stund efter middagen, ibland på lördagsmorgonen innan någon annan vaknat.

Jag skriver ganska snabbt tror jag. Jag har aldrig sett det som ett problem att kombinera bloggandet med att jobba - det är snarare att hinna med att läsa som är problemet...

--

Tusen tack för svaret! Jag förstår inte hur man kan hinna läsa två-tre romaner i veckan och skriva om dem, men jag ser ju på Hyllans fina blogg att det uppenbarligen går. Imponerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar