torsdag 18 oktober 2018

Hur hinner du blogga, Pepparkakshuset?


Jag har lärt mig mycket av svaren från er alla - tack! - och bland annat insett att väldigt många har massor att göra men ändå lägger ner mycket tid på sina bokbloggar. Sist (?) av alla är här BOKHYLLAN I PEPPARKAKSHUSET, här är hennes svar:

Skriver du ensam eller tillsammans med andra i något bloggkollektiv?
Det är bara jag som skriver på den här bloggen.

Har du en plan för hur ofta du ska skriva på bokbloggen - och lyckas du uppnå det målet?
Egentligen vill jag ha ett inlägg varje dag. Men det lyckas jag sällan med. Lördag är av någon orsak en dag då jag har svårt att få till något inlägg, jag vet inte varför egentligen, jag jobbar inte ens lördagar. Kan är det orsaken, på lördag släpper jag allt och bara är...

Fyller du ut med stafettutmaningar, tävlingar, enkäter osv - eller fokuserar du på recensioner och tyckanden om böcker?
Fyller ut, jag vet inte om jag kallar det att fylla ut, jag tycker nämligen själv det är jätteroligt att läsa andras svar på enkäter, olika utmaningar och så vidare, så därför deltar jag också gärna i sånt! Antalet recensioner beror på hur mycket jag hinner läsa.

Har du ett heltidsjobb eller något annat som tar mycket tid av din dag?
Jo, jag jobbar heltid. Jag har dessutom ett antal andra intressen som tar en del tid.

En sak som kanske ger mig mer tid för min blogg nu jämfört med förr är att mina barn är stora nu och ganska självgående. Jag behöver bara ibland hålla koll på deras tider och agera taxi - båda kör helst moped dit de ska om det är möjligt, och det är rätt sällan det behövs läxhjälp eller så på kvällarna. När någon av dem vill ha hjälp nuförtiden med läxor kan jag nästan känna mig lite nostalgisk.

Men det ÄR svårt att hinna med bloggen ibland, i och för sig så är min blogg ett fritidsintresse och är det så att jag inte hinner så är det inget som direkt står på spel.

--

Så sant, det där sista: vi skriver ju frivilligt, ideellt och för att det är ett intresse. Det kan inte vara hela världen om man skriver sällan. Tack för dina svar, Sara Pepparkaka!

1 kommentar: