söndag 11 januari 2015

Hantera svåra kriser och kidnappa en gorillaunge

Nu gör jag en puff för "Nödrop" här nedan, så fler får upp ögonen för den.

Nu hände det nämligen IGEN att mina recensioner (denna gången av "Legenden om Sally Jones" och "Nödrop") inte syntes på sökmotorerna förrän nästan ett dygn efter att jag lagt ut dem.


Enligt Blogger-statistiken har totalt fyra (4) personer sett inläggen och då känns det rätt meningslöst att ens skriva något... Jag vill ju nå fler när jag tipsar om bra böcker!

Mig veterligt har jag inga så kallade följare och tror inte heller att någon annan bokbloggare har lagt till mig i sin blogglista. Inte marknadsför jag mina egna inlägg på Facebook heller. Enda sättet att hitta hit är genom bokbloggar.nu eller Google, om man inte klickar på en specifik recension inne på Adlibris hemsida.
//Joelinda

5 kommentarer:

  1. Vad märkligt att dom inte syns, tyvärr har jag inte någon vidare kunskap kring hur sådant fungerar. Men jag har i alla fall dig listad på min blogg, kanske ger det något =)

    SvaraRadera
  2. Hej Helen! Vad gulligt av dig!
    Jag har inte en aning om vad som hänt, det har ju funkat i flera år förut - men det spelar egentligen inte så stor roll. Bloggen är ju en sorts läsdagbok för mig själv och inte något som jag aktivt försöker nå ut till så många som möjligt med. Tyckte bara det var lite tråkigt när två så bra böcker inte fick den uppmärksamhet de förtjänar!

    SvaraRadera
  3. Sådär, Helen, nu finns dina midnattstankar på min blogglista också! Så får vi hjälpas åt att puffa för varandra. Jag har tittat runt inne på din blogg och sett en hel del bra tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Man ska hjälpas åt tycker. Jag gillar ju din blogg, du har ofta kloka saker att säga! Och tack för att du la till mig på din blogg med Vill du puffa mer för din blogg prova kanske några av de teman som olika bloggar gör såsom Bokjerkan hos Annika.

      Radera
    2. du syns också när du kommenterar i andras bloggar. jag lägger till dig i min lista. Rom byggdes inte på en dag, Joelinda!

      Radera