torsdag 15 januari 2015

Otroligt men sant


Bokens titel: Otroligt men sant
Författare: John Searles
Originalets titel: Strange but True
Översättare: Anna Strandberg
Förlag: Månpocket efter en överenskommelse med B. Wahlströms Bokförlag, 2007
Antal sidor: 347

Jag har funderat på att skaffa en etikett som heter "usel". Där skulle bara ett fåtal böcker hamna. Känns dock lite olustigt, för det finns ju svenska böcker som jag skulle klassa som usla och då får jag dåligt samvete gentemot författarna (som kanske går in hit, läser och blir ledsna). Så jag har valt bort märkningen av de böcker jag tycker allra sämst om; ni får själva dra slutsatsen bara genom att läsa vad jag skriver.

"Otroligt men sant" är så sanslöst dålig så jag övervägde att inte ens skriva om den. Ska man verkligen recensera vilket dravel som helst? Men kan jag skriva om "Ett sista livstecken" och "Trogen hustru sökes" så får jag väl skriva om den här också...

Så här står det i min läsdagbok från 2007 (då jag läste boken):
Bortkastad tid. 
Detta är en splittrad historia om Melissa som blir gravid utan sex, om hennes döde pojkvän Ronnie och hans kompis, om Melissas tvillingsyster, om alla knäppa föräldrar som de här ungdomarna har, om Ronnies brorsa Philip som är bög och om Philips hyresvärds konstiga liv - och dessutom om det mordiska par som äger Melissas lilla stuga. 
Helt värdelös bok!

Så: vill ni läsa om en totalt idiotisk historia om en helt blåst tjej som tror på jungfrufödsel och som jagas av en mördare - varsågoda...

Betyg: Noll.

Rekommenderas till: bokbål.

Snackis: Ja, man skulle nog kunna diskutera allt möjligt och garva rått åt det mesta. En flaska vin också, så skulle man kanske kunna ha riktigt kul åt den här bedrövliga smörjan.

Boken är slutsåld och lär knappast tryckas på nytt. Länk till boken på Adlibris: ENGELSKA.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar